Prohlížíte si archívní verzi našich stránek. 

 Navštivte také náš nový e-shop

Cannondale Jekyll Carbon 2 - test


Časopis Velo přinesl test Cannondale Jekyll Carbon - a jak se líbil?
OPODSTATNĚNÁ JEKYLLOMÁNIE
Pokud by se hlasovalo o kolo sezony 2011 s největším sexappealem, Cannondale Jekyll by stál na předních místech – přesněji řečeno stál by určitě na podiu. Není to ale jen hezká tvářička, čím krátce po představení pobláznil davy.
Síla znovuzrozeného Jekylla, ikony uložené Cannondalem na několik let k ledu, spočívá nejen v měnitelnosti zdvihu mezi 90 a 150 mm – a spolu s ním i celkového projevu a charakteristiky kola – páčkou na řídítkách, ale také v novém tlumiči Dyad RT 2 a v propracovaném karbonovém rámu.
Srdce a svaly
Srdcem celku je originální tlumič. Dyad RT2 se totiž při pružení roztahuje, nikoliv stlačuje. Při pohledu na něj vás jistě napadne podobnost s řešením Scottu, čemuž není co se pit – stojí za ním ten samý člověk, vývojář Peter Denk, který v běhu času změnil působiště. Za vznikem Dyadu ale je i spolupráce Cannondalu s Foxem.
Dyad disponuje dvěma pozitivními komorami (huštěny jsou společným ventilem) se samostatným útlumem komprese a nezávislým okruhem tlumení u každé z nich a sdílenou komorou negativní. Každá z pozitivních komor tedy má i vlastní plovoucí píst, který separuje vzduch od oleje. Komory spojuje a rozděluje vřetenovitý ventil ovládaný páčkou ze řídítek, který určuje, v kterém modu – Flow či Elevate – bude tlumič pracovat.
V režimu Flow operujícím s plným zdvihem 150 mm jsou pozitivní vzduchové komory spojeny. Kombinace velkého objemu vzniknuvší „jedné“ pozitivní komory a stejně tak nezávisle nastavitelné vzduchové komory negativní má přinést chod podobný ocelové pružině – velmi lineární, citlivý, rychlý v reakci na impulz. Ale to není vše – středové pouzdro míří v tomto modu níže oproti druhému režimu zhruba o centimetr, spolu s ním i těžiště, vidlice se položí (asi o jeden stupeň), což dohromady znamená stabilitu biku ve velkých rychlostech.
Při volbě režimu Elevate vřetenovitý ventil uzavře jednu ze dvou pozitivních komor, zmenší se objem vzduchové pružiny, sníží se zdvih a dosáhne se progresivního projevu pružení. Současně se sníží sag zhruba o 40 %, čímž se opět zvýší pozice středového pouzdra a napřímí vidlice. Jezdec tak zůstává v optimální pozici pro stoupání. Tlumení pracuje v součinnosti s progresivním pružením a limituje nechtěné pohyby systému odpružení v reakci na šlapání.
Nižších a progresivních 90 mm je tedy určeno pro lehký terén a stoupání, plných a lineárních 150 mm pro vše ostatní. Dyad je tedy tlumič, který umí nabídnout dva totálně odlišné, ale přesto plnohodnotné provozní mody.
Pokračování článku na bikecentrum.cz...



Přečteno 4138x

Jsme na Facebooku

Ikona Facebook

Záruka 5 let na rám Kellys

Pro poskytnutí prodloužené záruky 5 roků na rám jízdního kola KELLYS stačí zaregistrovat si své kolo. Registraci můžet provést zde.

Jak nastavit tlumiče?

Nevíte jaké je nejlepší nastavení vidlice a tlumiče na vašem kole TREK nebo Gary Fisher? Vyzkoušejte online kalkulátor, stačí vybrat typ kola a zadat vaši hmotnost.

Doživotní záruka na rám TREK

Zaregistrováním kola TREK na této stránce získává první majitel doživotní záruku na rám tohoto kola. Vy nechcete mít doživotní záruku zdarma? Registrujte se zde.

Prodloužená záruka GT

Na kola značky GT můžete mít prodouženou záruku na 36 měsíců. Registrace prodloužené záruky zadarmo zde.

Copyright © 2009-2015 Šilhavý - RAMALA | All Rights Reserved

Design by jf based on Bootstrap | Powered by phpRS